Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Encara que els nostres serveis abasten des de la reputació online fins al posicionament de productes i apps, la nostra expertise és en algorismes i motors de cerques i, més concretament, en Google. Qualsevol podria pensar que són sectors diferents, però n’hi ha prou amb analitzar l’evolució de l’algorisme a Facebook (conegut com Edge Rank), i la transformació de les Apps (nadiues i híbrides) a Progressive Web Apps (que ara s’indexen a Google), per adonar-se que la medul·la espinal de la promoció online és la programació i intel·ligència artificial de sistemes de classificació i indexació (siguin cercadors o xarxes socials).
És per això que el SEO (optimització en motor de cerca, fins i tot el motor de cerca de Facebook) és essencial perquè una empresa tingui més visibilitat. A major notorietat, més visites, i per lògica, un increment natural en les seves potencials vendes i conversions; aconseguint amb el pas del temps fidelitzar al clients.
Comptar amb una estratègia SEO pensada exclusivament per cobrir les necessitats d'un client en concret és decisiu a l'hora de poder dur a terme un bon posicionament en motors de cerca. Tots els nostres clients busquen millorar la seva visibilitat en Google i aconseguir captar nous usuaris. No obstant això, no tots poden aconseguir aquest objectiu utilitzant la mateixa estratègia SEO (ni tampoc és aconsellable que ho facin).
La millor forma de fer front a un projecte online no pot decidir-se en una reunió, sinó que és necessari un estudi previ en el qual es contempli la situació general del mercat per aconsellar-li al nostre client quin camí és el que més li convé seguir, tenint com a punt de suport dades reals i justificades.
Així mateix, les estratègies SEO també varien en funció de la ubicació per a les quals hagin estat creades, perquè una estrategia SEO a Mallorca, a Madrid o Barcelona no presenta les mateixes necessitats que una estratègia SEO a Espanya, Regne Unit o Alemanya. I tot això ha de tenir-ho en compte qualsevol professional o consultor SEO abans d’oferir els seus serveis.
Per això, quan comencem els nostres serveis SEO amb un client, les primeres setmanes ens centrem en el que aquest vol aconseguir amb el posicionament a fi de desenvolupar una estratègia de màrqueting online en la qual estiguin molt clars els objectius i les tècniques a utilitzar. Per a això, fem ús d'una sèrie d'anàlisi i auditories que ens permeten conèixer, entre altres coses: qui és la seva competència, les característiques del producte o servei a posicionar, el públic objectiu que busca aquest producte o servei i l'estat de la web. D'aquesta forma, podem començar la nostra labor de posicionament SEO sabent per endavant quins aspectes hem de millorar per a captar nous usuaris, recuperar els perduts i, amb el temps, fidelitzar-los.
...perquè els que fallen en la preparació, es preparen per fallar.
Ser creatius i tenir una estratègia SEO adaptada a cada client és un dels nostres grans trets més distintius. La nostra metodologia segueix aquests senzills passos:
A l'hora d'obrir una empresa en un local físic, sempre s'aconsella realitzar prèviament un estudi de mercat que recopili informació d'interès sobre la zona en la qual es desitja situar aquest nou negoci. Dins d'aquest estudi es contempla l'existència i situació d'altres locals pròxims, la competència, el tipus d'usuari que passa per aquesta zona, el tipus d'usuari que viu en aquesta zona, etc. I per què es fa això? Doncs per a descobrir si aquest negoci té cabuda en el lloc triat, assegurant-nos que és una bona decisió obrir-lo en aquesta zona i no en una altra.
En el SEO, aquesta anàlisi de mercat és molt semblant, per no dir el mateix, però a internet. En aquest cas ens centrem en la rapidesa amb la qual el nostre client necessita estar a primera pàgina, el tipus d'usuari que pot estar interessat en el seu producte o servei, el tipus de paraula clau que utilitza per buscar-li i l'estacionalitat del servei o producte (si suscita un interès al llarg de l'any, en certes estacions o només en uns determinats dies). Així, no només descobrim els principals nínxols de mercat, sinó que a més també decidim les plataformes que més ens convé utilitzar per a augmentar la visibilitat del client. Per exemple, si el nostre client té un producte que només es ven per Nadal, li aconsellem posicionar-lo a Google a través de Google AdWords i no a través del posicionament SEO; perquè podem aparèixer en primera pàgina en qüestió de dies i aconseguir trànsit abans que arribi aquesta data (si bé és cert que cal pagar per cada clic rebut en l'anunci i en el moment en el qual el client deixi de pagar per la publicitat, la seva web desapareixerà dels resultats de cerca suggerits). D'altra banda, si el nostre client té un producte que presenta una demanda constant al llarg de l'any, li aconsellem posicionar-lo a Google a través del posicionament orgànic, és a dir, a través del posicionament SEO, perquè els resultats obtinguts són més duradors en el temps i no cal pagar a Google per a posicionar-se.
Després de saber el tipus d'usuari al qual volem apuntar i les paraules que utilitza per buscar al nostre client, el següent pas és descobrir qui és la seva competència en Google.
La competència no és una cosa que un hagi de posar-se a pensar a qui o quines empreses coneix. És tan senzill com simular la cerca d’un usuari/client que necessita els nostres serveis i descobrir quines empreses recomana Google. En aquesta primera pàgina de resultats apareixen els nostres competidors. Els que no estiguin a Internet, no existeixen.
D’altra banda, també podem buscar els típics llistats que agrupen empreses de la mateixa temàtica per a indagar sobre la nostra competència. “Els millors restaurants de Palma de Mallorca” o “les millors botigues de segona mà a Mallorca” són una bona forma de tenir una primera presa de contacte amb la competència a internet.
El que crida l’atenció de la competència a internet és que poques vegades coincideix amb la competència que creiem tenir, perquè empreses com Milanuncios, Fotocasa o Amazon poden ser la nostra competència directa a internet, malgrat no trobar-se a la mateixa zona geogràfica que nosaltres. I davant això, què podem fer? Tenen els nostres clients la possibilitat de superar en Google a empreses que tripliquen la seva facturació anual? Afortunadament, la resposta és sí. Per poder estar ben posicionats a Google no hem de tenir la millor pàgina del món, sinó que hem de tenir una pàgina web que superi a la de la nostra competència. Per això és tan important conèixer qui està posicionat a Google amb les paraules per les quals volem apostar, ja que seran la nostra competència directa si volem aparèixer amb aquests termes de cerca.
I perquè necessitem saber la competència que té el nostre client per posicionar-lo a Google? Podries fer el nostre treball de posicionament sense tenir aquesta informació? La veritat és que sí que podríem. De fet, la majoria de les agències SEO ofereixen els seus serveis de posicionament sense analitzar a la competència dels seus clients. No obstant això, nosaltres estudiem i analitzem cadascuna de les pàgines que estan posicionades en la primera pàgina del motor de cerca perquè volem identificar en quina situació es troben a nivell posicionament. Això ens permetrà saber l'estratègia SEO
Per això, una vegada tenim aquest llistat de la competència, realitzem una anàlisi completa sobre diferents elements de la web, entre els quals destaquem:
Aquest tipus d'anàlisi ens permet saber què els funciona a ells i què podrien esperar els usuaris que entren per primera vegada a la web del nostre client. Alhora, ens ajuda a aprendre dels errors de la competència i oferir una millor experiència a l'usuari. I això és el que fa de Yagle una agència de posicionament web líder a Mallorca.
A hores d’ara, tenim a la nostra disposició la informació necessària per decidir la estratègia de màrqueting online que seguirem per posicionar al nostre client en Google. Gràcies a la informació obtinguda després de l’anàlisi de les pàgines de la competència, sabem perfectament què troben els usuaris quan naveguen per elles… així com el que no troben; de manera que adaptem la web del nostre client en conseqüència perquè els resulti més atraient. No només adaptem la web creant contingut rellevant, sinó que també tenim en compte el disseny web i la forma en la qual s’organitza la informació.
Finalmente, és important ressaltar que tota estratègia de màrqueting en cercadors ha de ser realista i establir objectius reals que puguin ser mesurables. Sinó, els resultats no podran comparar-se amb el objectius i verificar si el posicionament SEO ha estat beneficiós. En parlar d’objectius, no només parlem de la quantitat de visites, trucades o enviaments de formularis desitjats, sinó que també englobem el temps que calculen per a aconseguir els objectius anteriors.
Tan important és establir l’estratègia SEO adequada, com dur a terme un bon seguiment i monitoratge durant la seva execució. De res serveix crear una estratègia si no mesurem els resultats que aquesta genera, perquè no sabríem què és el que realment està funcionant i què hauríem de millorar o canviar per treure un major rendiment del posicionament. Per això, la nostra agència de màrqueting online no només tria l’estratègia més adequada per cada client, sinó que a més també realitza un seguiment i monitoratge de la mateixa durant tot el procés.
Hi ha diversos paràmetres imprescindibles a l’hora de realitzar un bon seguiment d’una estratègia SEO, entre els que cal destacar:
Portar un bon seguiment d’una estratègia de màrqueting online, ens permet tenir un gran marge de maniobra en cas que alguna cosa no estigui funcionant i hàgim de modificar-ho.
L’últim pas en l’elaboració d’una estratègia de posicionament web és avaluar els resultats obtinguts i realitzar les modificacions pertinents. Una estratègia de posicionament ha de ser flexible, ja que això ens permetrà realitzar el ajustos necessaris per aconseguir el objectius marcats. En l’avaluació de l’estratègia SEO hem d’analitzar i saber:
Una vegada que tenim clar què és el que ens està impedint aconseguir el nostre objectiu, el següent pas serà descobrir com podem solucionar aquest problema i, per descomptat, portar-lo a la pràctica. Això pot implicar una reestructuració de l’estratègia, perquè podem veure’ns en la situació d’haver de donar un enfocament totalment diferent i començar amb una altra estratègia nova.
Independentment de la decisió que hàgim pres, després d’aquestes modificacions tornarem al pas anterior i realitzarem un seguiment i monitoratge de la nova estratègia per assegurar-nos que les modificacions realitzades influeixen de manera positiva en els nous resultats, realitzant futurs canvis de ser necessari fins aconseguir una experiència d’usuari òptima.