Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Google ha apostat pel mòbil. Si analitzem el comportament que ha tingut aquest motor de cerca en els darrers anys, hi ha 3 accions que no deixen lloc a dubtes:
El mòbil ja supera als usuaris d’ordinador i les activitats a les quals més temps li dedica són les xarxes socials i la missatgeria.
Mentre la majoria de les agències SEO encara es demanen “com influeixen les AMP en el posicionament SEO”, intentant esbrinar què fer perquè les seves webs tinguin una versió de pàgines accelerades per a mòbils (AMP), el nostre enfocament és radicalment oposat: pensem cada projecte des de les AMP i no com un agregat o extensió de les pàgines d’un site. Si Google li dóna prioritat a aquestes sobre les pàgines web per a escriptori, per què no fer-ho nosaltres?
És més, si el codi d’una AMP no és exactament igual al d’una pàgina web, i Google beneficia el seu ús en el moment d’establir el rànquing… per què no crear una pàgina accelerada per a webs utilitzant aquest codi? En la nostra agència tenim un departament d’I+D on investiguem i analitzem les noves tendències; i ja estem treballant en això.
Si bé les PWAs no són aplicacions pròpiament dites, compleixen la funció de les aplicacions actuals; podent, amb el nostre permís, crear un accés directe i accedir al contingut del telèfon (llista de contactes, agenda, càmera, GPS, etc.). Així doncs, com podràs suposar, a l’hora de pensar en el posicionament de les aplicacions web progressives (PWAs en anglès), hem de modificar per complet les estratègies fins ara utilitzades per promocionar APPs. I és que, en tractar-se d’aplicacions web, ja no haurem de recórrer a botigues d’aplicacions o estratègies de posicionament ASO per donar-los visibilitat a internet. Ara, el posicionament d’aplicacions web o el SEO per a Progressive Webs APPs (PWAs) és molt similar al SEO utilitzat per posicionar webs. I això es deu al fet que les APPs actuen com a pàgines web que poden buscar-se a Google i indexar-se.
Creiem que com més informat està un client, més possibilitats té de triar una bona agència de SEO professional, per tant és convenient llegir la següent informació:
El perfil de l’usuari mig adepte a descarregar aplicacions de tota mena és un home de 18 a 40 anys, de classe mitjana, urbà, que posseeix una mitjana de 20 APPs en el seu smartphone. No obstant això, convé aclarir que, de totes aquestes aplicacions, utilitza diàriament menys de 5, i ho fa només una vegada per dia.
De fet, dels milers de milions d’apps que s’han llançat al mercat, menys del 5% han obtingut l’èxit esperat. Per què passa això? Els errors que s’han pogut identificar són els següents:
Les empreses han confós el que és el disseny web responsive, és a dir, la creació de pàgines web adaptables (que es vegin bé en qualsevol dispositiu com, per exemple, el mòbil) amb la creació d’APPs. Una aplicació mòbil, el públic objectiu de la qual és l’usuari del mòbil, hauria de tenir en compte que aquest no té la comoditat que dóna l’ús de l’ordinador. I la majoria de les vegades escriu dempeus o tombat i, generalment, amb els polzes.
La icona dins del dashboard del mòbil ha de tenir la seva pròpia identitat i reflectir el concepte, l’objectiu i la funcionalitat. El disseny i l’UX (experiència d’usuari) ha de ser la medul·la espinal de l’aplicació. I sempre és millor una funcionalitat clara i concreta que centenars d’opcions per a una mateixa aplicació.
Els interessos, necessitats i preferències dels consumidors són diferents per a cadascun dels usuaris. Subestimar-los o generalitzar sobre ells és un dels errors més habituals.
La majoria dels creadors d’Apps creuen que han de forçar la viralització davant un usuari ximple. No obstant això, amb els típics: “comparteix”, “comenta”, “convida als teus amics”, “dóna-li a m’agrada”, “publica en la teva xarxa”, “puntua”, “valora’ns”, etc. l’única cosa que aconseguim és un “Deixam tranquil”, i una immediata desinstal·lació d’una determinada aplicació mòbil. Totes aquestes anomenades a l’acció han de tenir el seu moment… i són fàcils de detectar dins de les interaccions.