Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Els 3 primers llocs en el rànquing de Google es porten el 70% de les interaccions. És així de senzill: si no apareixes en la primera pàgina de resultats de Google, els usuaris no visitaran la teva pàgina i difícilment podràs aprofitar el posicionament web. Fa uns anys, costava molt fer entendre a les empreses que Google era la font d’informació que tot potencial client consultava abans de contractar qualsevol servei o producte. Creien que realitzar cerques a Google era una cosa pròpia i específic de les noves tecnologies i que, per tant, només responia a cerques de persones relacionades amb la informàtica. En l'actualitat, les poques empreses que encara creuen que els seus clients no busquen per Internet tenen data de caducitat.
En la primera pàgina de Google succeeix una cosa que molt pocs s’han qüestionat. Quan un usuari realitza la seva cerca, Google ofereix un rànquing de resultats basat en més de 300 paràmetres (molt d’ells molt tècnics) entre els quals analitza el disseny web, l’estructura del lloc, els esments a les xarxes socials d’aquest lloc o la relació entre la paraula clau d’aquesta cerca i el contingut de la web. No obstant, és curiós que tothom, o almenys el 90% del planeta, creu que GOOGLE RECOMANA aquests resultats, fins i tot existeix la idea generalitzada que els primers llocs són merescuts per empreses que, o són les millors, o ofereixen els millors serveis. I això no funciona així. El que és més habitual és que un lloc web tingui una posició a Google pel treball realitzat per una agència especialitzada en Google Marketing Platform, Màrqueting Online o Màrqueting Digital que li hagi fet complir amb tots els requisits necessaris per estar entre els primers resultats del motor de cerca.
Evidentment, si a més d'estar primers a Google, ofereixes el millor servei o la millor relació qualitat-preu, fantàstic! Però no sempre succeeix això. I és que Google és un generador de reputació online. Només per estar entre els primers resultats de Google, ja estàs guanyant!
Hem conegut a excel·lents comercials que aprofiten aquests primers llocs per a la venda física. Quan han de parlar amb un potencial client que té dubtes sobre el posicionament li diuen: “Mira, si tens dubtes, entra a Google i busca el nostre servei”. Com és d’esperar, quan el potencial client arriba a la seva casa busca a Google aquest servei i Google li “recomana” l’empresa del comercial. Amb aquesta tàctica, el potencial client es converteix fàcilment en client.
És sorprenent el nombre d’empreses que, avui dia, no invirteixen en el disseny de les seves pàgines, en el posicionament SEO, SEM, etc., però no dubten a pagar milers d’euros per cartells, marxandatge i eines de publicitat obsoletes. Per exemple, tots sabem que el retorn d’un “buzoneo” és menor a l’1% i, així i tot, s’insisteix en aquesta antiga tècnica.
Si Google ha ofert alguna cosa a les empreses i professionals és, principalment, la independència del lloc físic. Ja no hem de passar per una botiga per conèixer els seus productes; ja no hem de recórrer, durant dies, diverses botigues per comparar preus; ja no hem de confiar que el producte o servei sigui bo (n’hi ha prou amb analitzar les opinions dels usuaris que ja ho van adquirir o contractar).
Si una empresa desitja arribar a un mercat local, nacional i internacional, només ha de contractar els serveis de professionals experts que sàpiguen i utilitzin les eines SEO correctes i més avançades del mercat. La inversió és molt menor que el que suposaria obrir seus o sucursals, contractar publicitat o comercials a altres països perquè puguin vendre els seus productes. Això també es pensa poc. Els emprenedor d’avui dia creuen que amb uns pocs euros, en qüestió de mesos i sense esforç, poden crear un negoci que els aportarà milers d’euros. Tot EMPRENEDOR hauria de passar per un negoci físic per a ser conscient dels costos d’obertura, manteniment i promoció.
És veritat que a internet es pot INVERTIR MENYS, però no vol dir que Google regali nínxols de mercat a qualsevol somiador.
La creació i expansió d’un negoci era un somni inassolible per a alguns. Gràcies a la geolocalització un pot aparèixer com una opció pròxima per a qualsevol usuari que busca des d’un punt geogràfic. Tanmateix, això no significa que no es puguin utilitzar tècniques perquè els nostres productes o serveis siguin coneguts per cerques des de qualsevol lloc del país o del món. El Google Local Pack són 3 resultats que apareixen quan Google relaciona la cerca amb algun lloc geogràfic, sigui perquè el que busca està allà o perquè desitja els serveis d’aquest lloc. Aquests 3 resultats també formen part d’un bon SEO i generen moltes conversions.
... perquè ningú recorda als que surten segons.
Una altra avantatge de Google i dels seus resultats, és que només apareixeràs tu, la teva empresa, els teus serveis o productes quan algú et busqui. A diferència de les xarxes socials, a Google només apareixen els resultats que es busquen. I això fa que l’usuari sigui sempre qualificat, ja que busca de forma voluntària el que necessita o desitja. Per tant, mai entrarà a la teva pàgina de serveis mecànics un usuari que busca vestits de núvia.
A més de tots els usuaris qualificats, es poden conèixer dades i informació que aporten valor a decisions empresarials futures. Qui ens visita? qui torna a visitar-nos (recurrents)? qui roman més temps en el nostre lloc? quins serveis són els que més interès susciten? quins serveis no susciten interès?, etc.
Tenir un usuari o visitant a una web i no fer res amb ell, és desaprofitar tot el treball realitzat. Per això, en la nostra agència el primer que fem és revisar les cridades a l’acció o CTA (call to action) de la pàgina per assegurar-nos que l’usuari té la possibilitat de contactar amb l’empresa de forma ràpida i senzilla. Botons de “visita’ns, “”crida’ns”, “demana hora”, etc… tot el nostre treball és per convertir a aquest usuari en client.
Ens agrada pensar que l'empresari o professional que desitja invertir a Internet no és perquè vol gastar menys, sinó perquè vol invertir de forma intel·ligent. I, per això, ha de tenir clar una sèrie de punts: Quants serveis o productes vol vendre? Amb quanta urgència? Si la urgència és elevada, no li importa que el cost sigui major i que vagi augmentant conforme tingui èxit? En aquest cas, aquest empresari o professional necessita serveis en SEM AdWords i Social Media Ads (inversió variable, però controlada).
Per contra, si l'empresari prefereix un treball que li afermi més com a empresa o projecte, i no té tanta urgència per vendre els seus productes, el recomanable és que contracti serveis web, SEO, Local Pack, Google Business, Fòrums, Blogs i Reputació Online en general. Com a punt positiu, no pagarà cada vegada més conforme vagi tenint èxit, sinó que el preu per aquests serveis serà el mateix.
Grans mites com: “guanya molt diners amb el mínim esforç” o “porta la teva web als primers llocs amb 10 senzills passos”, entre altres; han convençut a nombrosos emprenedors de que qualsevol pot fer màrqueting de forma professional. Gairebé cap d’aquests sap que tant els algorismes dels motors de cerca com els algorismes de les xarxes socials neixen de programadors experts en intel·ligència artificial i enginyeria social. Així, qualsevol creu que seguint un blog i comprant el seus ebooks, vídeos o cursos, guanyarà molts diners invertint molt poc.
Les empreses que posseeixen certa lògica de negoci, inverteixen el seu temps a produir més i millor d’una forma més efectiva, i deixen el màrqueting a agències especialitzades que dominen aquest sector.