Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/yagleesauc/www/views/_indexView.php on line 3
YAGLE | Agència SEO per posicionament a altres països

Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO

Truca'nsEscriunosVisitans

Posicionament SEO

internacional

SEO en altres països

A nivell empresarial, internet ens ha facilitat la possibilitat de poder arribar a un públic que fa unes dècades era impensable. Fins fa pocs anys, les empreses orientaven la seva publicitat al seu propi país (molts pocs viatjaven a l’estranger per a comprar un producte i gairebé ningú per a contractar un servei).

Internet i l’evolució de la tecnologia, ha eliminat distàncies i ha canviat per complet la forma de comprar i vendre productes i, amb això, el públic objectiu al qual ens dirigim. Ara, un client potencial és qualsevol persona que tingui accés a internet, i ja són les característiques del producte o servei les que delimiten la seva cobertura (i no la ubicació de l’usuari).

posicionament a altres països | SEO

Vols fer SEO a Regne Unit?

posicionament a altres països | SEO

Vols fer SEO a França?

posicionament a altres països | SEO

Vols fer SEO a Alemanya?

Per què fer SEO internacional?

Internet ens ha donat la possibilitat d’arribar a altres països en els quals poder vendre els nostres productes o serveis sense haver de tenir presència física en aquest lloc. Però, quina és la millor forma de contactar amb el usuaris? Quina plataforma és la més adequada per posicionar el nostre negoci? En la majoria dels països, els motors de cerca són els nostres principals aliats per a obrir-nos pas en aquest mercat; i no hi ha un altre cercador com Google per a augmentar el ràtio de cobertura en un país estranger i obtenir majors beneficis per al nostre negoci.

No obstant això, abans de llançar-nos a l’aventura internacional i fer posicionament SEO en altres països, hem de formular-nos les següents preguntes:

  • Hi ha nínxol de mercat en aquest país per al meu producte?
  • Quin idioma o idiomes vull utilitzar per a posicionar-me?
  • Quin és el públic objectiu? És similar al públic objectiu que tinc al meu país?
  • Com busquen el meu producte o serveis aquests usuaris?
  • Quina és la meva competència a internet en aquest país?
  • Quina estratègia segueixen els meus competidors?
  • Tinc un lloc web preparat per a vendre el meu producte o servei en aquest país (idioma, formes de pagament, moneda, etc.)?
  • Tinc la web correctament adaptada al públic objectiu (cultura, expressions, estil, registre, etc.)?
  • S’assembla el contingut d’aquesta web al contingut d’alguna pàgina de la competència? Es podria considerar contingut duplicat?
  • Estic realment preparat per gestionar clients d’un altre país? Tinc un servei que els pugui atendre en el seu idioma en cas de necessitat?

Com és lògic, no sabràs la resposta a la majoria de preguntes, perquè només es poden conèixer després d’una anàlisi exhaustiva del mercat i la competència. No obstant això, aquesta pràctica és summament recomanable per a decidir la millor forma d’enfocar el posicionament de la teva web en aquest país, doncs l’estratègia SEO triada per a usuaris alemanys que viuen a Alemanya no és la mateixa que per a usuaris alemanys que viuen a França. Per aquest motiu, demana cita en la nostra agència de màrqueting online i deixa que el nostre equip d’experts SEO construeixi la teva estratègia SEO internacional.

Posicionar-se en un altre país

Així com hem comentat en apartats anteriors, per fer SEO en altres països és imprescindible qüestionar-se molts aspectes relacionats amb el món del màrqueting. No obstant això, el més important de tots ells és, potser, saber a qui vendrem els nostres productes o serveis. Voler vendre els nostres productes o serveis en un altre país significa, entre altres coses:

  • Conèixer la cultura d’aquest lloc, les tendències que segueixen, la religió predominant (si n’hi ha).
  • Descobrir les expressions emprades pels usuaris i fins i tot l’ús d’anglicismes en les cerques (que un alemany utilitzi, per exemple, la paraula ’catering service’ en lloc de ‘verpflegungs service’ per a buscar un servei de catering).
  • Identificar totes les paraules clau per les quals ens poden trobar, ja siguin genèriques o específiques.
  • Triar el motor de cerca més utilitzat per a navegar per internet. És evident que el motor de cerca més utilitzat a nivell mundial és Google. Però si, per exemple, volguéssim expandir el nostre negoci a Rússia, el cercador que més ens interessaria seria Yandex. En canvi, si volguéssim apuntar a la Xina, el millor cercador per a aconseguir la major visibilitat possible seria Baidu.
  • Saber el percentatge de població que té accés a internet. A Espanya, més del 80% de la població té accés a internet, però en altres països aquesta xifra no és tan elevada.
  • Adaptar el nostre lloc web en funció del que l’usuari espera trobar, tenint en compte els dispositius més utilitzats pels usuaris per a navegar per la web.
  • Utilitzar les xarxes socials més famoses d’aquesta zona geogràfica perquè, si bé això no ens ajuda a escalar posicions en el cercador, ens portarà trànsit a la web.

En resum, el més important a l’hora de posicionar-nos a l’estranger és conèixer qui ens pot comprar, ja que d’aquesta informació surt tot el treball de posicionament posterior, des de si necessitem fer SEO en altres idiomes, fins a l’adaptació i modificació de la web.

No apareixes primer a Google en altres països?; (Sol·licita PRESSUPOST)

...perquè les distàncies són curtes amb objectius clars.

El públic objectiu en un altre país

Quan parlem de fer SEO en altres països no necessàriament ha de significar que necessitis la teva web en diferents idiomes. Es pot donar el cas de que vulguis fer SEO internacional, però en un país que utilitzi el mateix idioma, com pot ser el cas d’una empresa espanyola que vulgui ampliar el seu mercat tenint presència a Xile. En aquest cas, l’empresa ha de fer modificacions en la seva pàgina web? La resposta és sí, perquè és possible que el nostre producte a Xile es cridi d’una altra manera, perquè pot haver expressions o paraules que no signifiquin el mateix, perquè els usuaris a Xile no busquen de la mateixa forma que els usuaris a Espanya i, la qual cosa és més important, perquè el més segur és que a aquests usuaris els produeixi rebuig visitar una web que no s’assembla en res a les webs a les quals estan acostumats (no se senten identificats i, per tant, continuen la seva cerca per Google).

De fet, el mateix passaria en aquells casos en els quals una empresa espanyola vol posicionar-se a un país on no es parla espanyol, però vol aparèixer en cerques de parla hispana (per exemple, estrangers que han après aquest idioma com a segona llengua). En el moment en el qual el nostre públic objectiu no està al nostre país, no podem utilitzar les mateixes eines que hem utilitzat fins ara. No podem extrapolar la nostra estratègia perquè els usuaris no pensen igual, no tenen les mateixes necessitats… ni tan sols veuen el món de la mateixa forma. Per això, el recomanable és fer una adaptació del contingut de la teva web segons la necessitat i cerques des de aquell país estranger. D’aquesta forma, no caiem en l’error d’una traducció literal i ens desvinculem per complet d’elements culturals espanyols que poden entorpir la transmissió del missatge.

Països amb major activitat a internet

El ecommerce creix i l’economia digital presenta cada vegada dades més positives. No obstant això, no tots els països tenen tantes facilitats a l’hora d’accedir a internet, la qual cosa suposa una gran barrera per al comerç digital. Per tant, a l’hora de posicionar-se en els motors de cerca d’altres països és important conèixer quins són els països que més beneficis poden aportar-nos. En aquest aspecte, oferim un llistat dels països europeus amb un major nombre de compres per internet:

  • Regne Unit: el 82% dels usuaris en Regne Unit realitzen compres a través d’internet.
  • Dinamarca: el 79% dels usuaris a Dinamarca realitzen compres a través d’internet.
  • Suècia: el 79% dels usuaris a Suècia realitzen compres a través d’internet.
  • Alemanya: el 77% dels usuaris a Alemanya realitzen compres a través d’internet.
  • Finlàndia: el 72% dels usuaris a Finlàndia realitzen compres a través d’internet.
  • França: el 68% dels usuaris a França realitzen compres a través d’internet.
  • Espanya: el 55% dels usuaris a Espanya realitzen compres a través d’internet.
posicionament a altres països | SEO

Cal resaltar que, gràcies a la gran varietat de productes disponibles i a la seguretat a l’hora de realitzar els pagaments, cada vegada són més les persones que prefereixen comprar per internet; pel que es preveu un increment exponencial d’aquestes xifres en els pròxims anys.

Aquestes són algunes de les raons per les quals, si vols posicionar la teva empresa en un altre idioma, és tan important analitzar empreses nadiues del sector que ens permetin identificar el tipus de registre que hauríem d’emprar, les expressions més comuns en aquesta temàtica, l’ús de referències culturals i, sobretot, cuidar molt les faltes d’ortografia. D’aquesta manera, ens assegurem que l’usuari no experimenti cap mena de rebuig mentre navega per la nostra pàgina.

Recorda que abans d’emprendre qualsevol projecte SEO a altres països és important contactar amb una agència de màrqueting online que estableixi una bona estratègia de posicionament web internacional. Contacta amb nosaltres i farem un treball previ d’auditoria i consultoria per a estudiar la competència i la situació actual del mercat en aquest país estranger.

No apareixes primer a Google en altres països?; (Sol·licita PRESSUPOST)
Whatsapp