Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO

Truca'nsEscriunosVisitans

Poscicionament web a Alemanya SEO a Alemanya

Per què fer SEO a Alemanya?

Obrir-se pas en el mercat alemany és una estratègia molt recomanable si comptem amb un producte o servei que pugui comercialitzar-se a nivell internacional, ja que Alemanya és un dels països més rellevants dins de l’economia mundial. De fet, si bé ocupa un quart lloc a nivell mundial, constitueix la major potència econòmica d’Europa.

Per això, no és d’estranyar que les grans empreses i comerços apostin per posicionar les seves pàgines webs entre els primers resultats de Google Alemanya, perquè no són conscients dels beneficis que pot implicar per als seus negocis estar present en el mercat alemany. I és que, en un mercat tan competitiu, com més visible és el teu negoci, majors possibilitats tindràs de captar nous clients.

No obstant això, no fa falta que siguis capaç d’enviar els teus productes a Alemanya per fer posicionament internacional. La teva estratègia de màrqueting online també podria aconsellar-te el posicionament SEO a Alemanya si ofereixes un producte o servei a Espanya que pogués interessar-los a aquells alemanys que vinguin de visita; com podria ser el cas d’una casa o un xalet a una zona de costa.

Així doncs, per a saber quina estratègia de posicionament és la que més et convé, el més recomanable és contactar amb una agència de màrqueting com la nostra, que sàpiga en quin país és més rendible millorar el teu posicionament en funció dels teus objectius.

Factors que influeixen en el SEO a Alemanya

Alemanya és el segon país europeu en el qual es realitzen més cerques per internet. Aquesta dada és el que demostra que el posicionament en cercadors té cabuda a Alemanya. No obstant això, són molts els factors que s’han de tenir en compte a l’hora d’establir i executar una bona estratègia de SEO:

Cercadors més utilitzats a Alemanya

Cada cercador és únic i posseeix el seu propi sistema d’algorismes i actualitzacions. Per això fer posicionament web no té sentit si, primer, no es tria el motor de cerca en el qual posicionar el teu negoci.

Per aquest motiu, a l’hora de fer SEO a Alemanya, s’ha de tenir molt clar en quin cercador es troben els teus clients potencials. I a Europa el cercador més utilitzat per excel·lència és Google (exceptuant alguns pocs països).

Les estadístiques mostren que en la classificació dels motors de cerca més utilitzats a Alemanya, Google té una participació de mercat del 92,32%, seguida des de lluny per Bing amb un 5,01% i Yahoo amb un 1,23%. D’altra banda, T-Online, DuckDuckGo i altres cercadors han vist minvada la participació dels seus usuaris gradualment fins a gairebé la seva completa desaparició.

alemanys | SEO

Idiomes més utilitzats a Alemanya

Així mateix, també convé aclarir que la majoria d’usuaris alemanys que realitzen cerques online utilitzen el seu idioma nadiu, per la qual cosa si vols fer posicionament web a Alemanya, hauries de plantejar-te la idea de fer posicionament web en alemany. De fet, l’única llengua oficial a Alemanya és l’alemany.

No obstant això, hi ha altres idiomes que podrien ser interessants quant a posicionament SEO es refereix segons el producte o sector. En aquest cas, l’idioma no oficial més parlat a Alemanya és l’anglès, ja que la major part dels alemanys estudien anglès com a primera llengua estrangera i la utilitzen en les seves relacions comercials amb l’exterior.

D’altra banda, en el que a SEO a Alemanya es refereix, hem de tenir en compte també les llengües parlades per comunitats d’immigrants de primera i segona generació que continuen mantenint la seva llengua materna, com és el cas, per exemple, del francès, rus, turc o castellà.

alemanys | SEO

Dispositius més utilitzats a Alemanya

Ja que el nostre objectiu no és un altre que posicionar la web dels nostres clients en un cercador, és molt important assegurar-nos que aquesta s’adapti a tots els possibles dispositius que utilitzin els usuaris en aquest cercador. D’aquesta forma, evitarem que l’usuari posseeixi una mala experiència, la qual cosa sol traduir-se la majoria de vegades en que l’usuari no realitza el procés de compra.

A Alemanya, gairebé el 90% de la població posseeix una connexió a Internet i, a diferència del que succeeix a altres països, l’ordinador és el dispositiu més utilitzat pels usuaris, amb un 55,93%; en el segon lloc trobem el mòbil, amb un 37,41% i en darrer lloc la tablet, amb un 6,66%.

alemanys | SEO

Resolucions de pantalla més utilitzades a Alemanya

Que la nostra web no s’adapti a les diferents resolucions de pantalla existents també pot ser un impediment a l’hora de captar a aquest potencial client que ens ha trobat entre els primers llocs de cerca a Alemanya. Així doncs, per solucionar el problema de les resolucions de pantalla , hem d’assegurar-nos que la web que anem a posicionar sigui responsive, és a dir, que s’adapti a tota mena de resolucions (i amb això també resoldrem el problema de l’adaptabilitat en dispositius).

A continuació exposem les resolucions de pantalla més utilitzades a Alemanya perquè puguem analitzar-les a la nostra web i considerar la possibilitat de fer-les més atractives (perquè serà així com la majoria dels teus potencials clients et coneixeran):

alemanys | SEO

Sistemes operatius més utilitzats a Alemanya

Saber els sistemes operatius més utilitzats també ens donarà una pista de com de bé està la nostra web. Per què? Perquè una web funcioni correctament també depèn del tipus de sistema operatiu que tingui el dispositiu que visita la nostra web.

Així doncs, els sistemes operatius més utilitzats a Alemanya són:

alemanys | SEO

Xarxes socials més utilitzades a Alemanya

Si bé a l’hora de fer SEO a Alemanya no és necessari pensar en les xarxes socials, són un arma molt poderosa que no hauríem de desaprofitar perquè ofereixen una altra forma de donar a conèixer el nostre negoci i enviar trànsit a la web, millorant així el posicionament SEO.

A Alemanya, la majoria dels usuaris que fan ús de les xarxes socials es decanten per Facebook. Això pot ser pel fet que ara, més enllà d’utilitzar-se per a contactar amb amics i coneguts, també pot ser usada per les empreses per promocionar el seu negoci. A aquesta xarxa social li segueixen altres com Instagram, Xing i YouTube.

alemanys | SEO

Periòdics més consultats a Alemanya

El fet que la majoria de la població comencés a utilitzar internet per solucionar pràcticament qualsevol tipus de problema va fer que els periòdics es veiessin obligats a digitalitzar-se amb l’objectiu de continuar abastant la cobertura que tenien, fins avui, en format paper.

Gràcies a aquesta adaptabilitat, actualment els periòdics continuen sent un bon lloc en el qual poder publicitar serveis i productes. Per això, en la nostra empresa SEO fem estratègies SEO internacionals en les quals també aconsellem als nostres clients que inverteixin en alguns dels periòdics més consultats en aquest país. En aquest cas, els periòdics amb major nombre de lectors a Alemanya:

alemanys | SEO

Perfil d’usuari a Alemanya

Saber perfectament a quin tipus d’usuari pot interessar-li els teus serveis o productes és crucial per a l’èxit del posicionament web. Si la teva estratègia de màrqueting online no contempla aquest tipus d’informació, les accions seran tan generalitzades que és molt difícil que puguis arribar als teus clients potencials.

En resum, si vols fer SEO a Alemanya necessitaràs que una agència SEO especialitzada com Yagle faci un estudi de mercat per conèixer quines són les preferències del teu públic objectiu, les seves motivacions, les seves necessitats, les seves paraules clau, etc. i tractar tots els punts esmentats anteriorment en conseqüència.

Truca'ns i demana cita per posicionar la teva web a Alemanya
Whatsapp