Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO

Truca'nsEscriunosVisitans

Posicionament SEO per Apps, PWAs i webs AMP

Google i l’aposta “Mobile”

Google ha apostat pel mòbil. Si analitzem el comportament que ha tingut aquest motor de cerca en els darrers anys, hi ha 3 accions que no deixen lloc a dubtes:

  • Mobile-first indexing: Google ha començat a reastrejar les webs emulant dispositius mòbils. Ara, predomina la versió de la teva web per a mòbils en lloc de la versió d’escriptori (desktop). Això fa que el rànquing depengui, en gran manera, de l’optimització per a smartphones (SEO Mobile) de les pàgines webs que ho componen.
  • Accelerated Mobile Pages (AMP): un dels projectes de Google que més ha crescut en els últims dos anys. AMP (o pàgines accelerades per a mòbils) és una iniciativa de codi obert que estableix una nova forma de desenvolupar pàgines web de contingut estàtic perquè, en ser renderitzades pel navegador d’un dispositiu mòbil o tablet, la velocitat de càrrega sigui el més ràpida possible.
  • Progressive Web APPs (PWA): les PWAs, o aplicacions web progressives, són el present i el futur de les aplicacions mòbils. Oblida’t de les APPs tal i com les coneixies fins avui. Oblida’t de buscar aplicacions en botigues d’APPs com l’App Store o Google Play. A partir d’ara, les APPs ni s’instal·len ni es descarreguen, sinó que són accessos directes a pàgines webs que s’indexen a Google i poden accedir a la configuració del telèfon. Vols posicionar-les en els primers llocs? Continua llegint…
axo | SEO
El 97% dels espanyols a Espanya utilitza el mòbil per accedir a internet (emails, xats, missatgeria i webs)

El mòbil ja supera als usuaris d’ordinador i les activitats a les quals més temps li dedica són les xarxes socials i la missatgeria.

Posicionament d’AMPs

Mentre la majoria de les agències SEO encara es demanen “com influeixen les AMP en el posicionament SEO”, intentant esbrinar què fer perquè les seves webs tinguin una versió de pàgines accelerades per a mòbils (AMP), el nostre enfocament és radicalment oposat: pensem cada projecte des de les AMP i no com un agregat o extensió de les pàgines d’un site. Si Google li dóna prioritat a aquestes sobre les pàgines web per a escriptori, per què no fer-ho nosaltres?

És més, si el codi d’una AMP no és exactament igual al d’una pàgina web, i Google beneficia el seu ús en el moment d’establir el rànquing… per què no crear una pàgina accelerada per a webs utilitzant aquest codi? En la nostra agència tenim un departament d’I+D on investiguem i analitzem les noves tendències; i ja estem treballant en això.

Posicionament d’APPs o PWAs

Si bé les PWAs no són aplicacions pròpiament dites, compleixen la funció de les aplicacions actuals; podent, amb el nostre permís, crear un accés directe i accedir al contingut del telèfon (llista de contactes, agenda, càmera, GPS, etc.). Així doncs, com podràs suposar, a l’hora de pensar en el posicionament de les aplicacions web progressives (PWAs en anglès), hem de modificar per complet les estratègies fins ara utilitzades per promocionar APPs. I és que, en tractar-se d’aplicacions web, ja no haurem de recórrer a botigues d’aplicacions o estratègies de posicionament ASO per donar-los visibilitat a internet. Ara, el posicionament d’aplicacions web o el SEO per a Progressive Webs APPs (PWAs) és molt similar al SEO utilitzat per posicionar webs. I això es deu al fet que les APPs actuen com a pàgines web que poden buscar-se a Google i indexar-se.

axo | SEO

Creiem que com més informat està un client, més possibilitats té de triar una bona agència de SEO professional, per tant és convenient llegir la següent informació:

Món APPs. De qui estem parlant?

El perfil de l’usuari mig adepte a descarregar aplicacions de tota mena és un home de 18 a 40 anys, de classe mitjana, urbà, que posseeix una mitjana de 20 APPs en el seu smartphone. No obstant això, convé aclarir que, de totes aquestes aplicacions, utilitza diàriament menys de 5, i ho fa només una vegada per dia.

De fet, dels milers de milions d’apps que s’han llançat al mercat, menys del 5% han obtingut l’èxit esperat. Per què passa això? Els errors que s’han pogut identificar són els següents:

  • L’App és una rèplica del lloc web.

    Les empreses han confós el que és el disseny web responsive, és a dir, la creació de pàgines web adaptables (que es vegin bé en qualsevol dispositiu com, per exemple, el mòbil) amb la creació d’APPs. Una aplicació mòbil, el públic objectiu de la qual és l’usuari del mòbil, hauria de tenir en compte que aquest no té la comoditat que dóna l’ús de l’ordinador. I la majoria de les vegades escriu dempeus o tombat i, generalment, amb els polzes.

  • Apps sense identitat pròpia.

    La icona dins del dashboard del mòbil ha de tenir la seva pròpia identitat i reflectir el concepte, l’objectiu i la funcionalitat. El disseny i l’UX (experiència d’usuari) ha de ser la medul·la espinal de l’aplicació. I sempre és millor una funcionalitat clara i concreta que centenars d’opcions per a una mateixa aplicació.

  • Cada usuari és únic.

    Els interessos, necessitats i preferències dels consumidors són diferents per a cadascun dels usuaris. Subestimar-los o generalitzar sobre ells és un dels errors més habituals.

  • Fes-nos rics, si us plau!

    La majoria dels creadors d’Apps creuen que han de forçar la viralització davant un usuari ximple. No obstant això, amb els típics: “comparteix”, “comenta”, “convida als teus amics”, “dóna-li a m’agrada”, “publica en la teva xarxa”, “puntua”, “valora’ns”, etc. l’única cosa que aconseguim és un “Deixam tranquil”, i una immediata desinstal·lació d’una determinada aplicació mòbil. Totes aquestes anomenades a l’acció han de tenir el seu moment… i són fàcils de detectar dins de les interaccions.

3 tipus d’APPs (característiques)

Apps Nadiues

  • El desenvolupament i manteniment de les aplicacions nadiues suposa un cost d’inversió superior al d’una web normal o una web app. El preu pot variar i les quantitats oscil.len entre 25.000€ i 600.000€, depenent si es contracta un freelance, una agència o un inhouse. També depèn del preu per hora que tingui estipulat la persona o agència que contractem.
  • Els desenvolupadors d’Apps són escassos i les startups o empreses emergents els hi disputen oferint-los sous molt suculents amb la finalitat d’evitar que treballin per a la seva competència. A Mallorca, per exemple, no solen durar més de 6 mesos a la mateixa empresa.
  • La descàrrega o instal·lació de les aplicacions nadiues es realitza des de les diferents botigues d’aplicacions que té cada dispositiu. El fet d’haver de buscar en l’App Store, descarregar, instal·lar, obrir, registrar-se, confirmar email, login, crear contingut, etc. fa que sigui un procés llarg per als usuaris i que un 20% d’aquests es cansin d’invertir tant de temps i renunciïn. I pretens que ho comparteixin amb els seus amics?
  • És un altre canal en el qual invertir.

Apps Híbrides o Web App Mobile (exemple m.miempresa.com)

  • No permeten navegació offline.
  • No són idexables a les botigues d’aplicacions.
  • És difícil fer Responsive Web Design (RWD).
  • És una altra tecnologia que cal desenvolupar i mantenir per a diferents versions de navegadors i sistemes operatius.

Progressive Web APPs

  • Són APPs indexables en cercadors, sense APP indexing!
  • També es poden indexar en les APP stores. De fet, la primera APP Store que va permetre pwa va ser la de Windows.
  • Permeten compres en un clic amb el Payment Request Api (sense checkout!). Aquest és un dels seus grans atributs, tenint en compte que en mòbil existeix un 80% d’abandó en el pagaments amb targeta. Tenen notificacions push.
  • Són progressive i responsive.
  • Es poden compartir fàcilment i també enllaçar (perquè tenen URLs).
  • No requereixen instal.lació al mòbil.
  • En poc temps les veurem per aplicacions d’escriptori. De fet, en Chrome OS j es poden “instal.lar” des de fa gairebé un any.
  • Es poden consumir de forma offline, és a dir, sense connexió a internet.
  • Permeten transicions entre pantalles més ràpides.
SEO Mòbil: Posicionament de la teva pwa o APP?;(Sol·licita PRESSUPOST)