Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Posicionar-nos en els cercadors d’internet és part essencial de qualsevol estratègia de màrqueting online. Ja que aporta a les empreses i projectes online nombroses avantatges:
Els motors de cerca s’han convertit en els comercials del segle XXI. Si estàs posicionat als primers llocs de Google, tens a un comercial que no dorm i que les 24 hores del dia està atent a ser LA SOLUCIÓ per a l’usuari que cerca a internet.
Varen quedar enrere les arcaiques pàgines grogues, QDQ o guies telefòniques. En l’actualitat, tots busquem per internet: perquè és més ràpid, més còmode i més fiable. I en aquesta lluita, el rei del motors de cerca en la majoria dels països és, amb diferència, Google.
Aparèixer en els primers resultats de Google significa psicològicament per als usuaris: “Jo, Google, t’estic recomanant aquestes empreses i en aquest ordre de preferència… que resoldran el teu problema i necessitat”. I que ho digui Google no està malament, veritat?
La majoria dels nostres clients ha duplicat o triplicat la seva facturació. Nosaltres continuem facturant el mateix pels nostres honoraris. És un bon negoci o no? En altres tipologies publicitàries tradicionals (per arribar més lluny o a més quantitat de públic) calia pagar més. En altres com SEM Adwords, quant més èxit o clics tinguis, més pagues. Quanta més competència, més encara. En el SEO l’única cosa que s’incrementa amb el temps, és l’èxit (vendes, clics, reputació, etc.).
Posem un exemple real. Tenim un client que ens diu:”Vull a aquest tipus de client i que compri aquest determinat producte o servei” (perquè li és més rendible). Tot el SEO on page (estratègies sobre la pàgina que ofereix això) i off page (comentaris, opinions, enllaços externs en fòrums, blogs, etc.) es focalitza només en aquests productes o serveis. Ara bé, realment creus que aquesta pàgina apareixerà en els resultats de Google quan un usuari busqui una altra cosa? Doncs no. Si algun usuari troba aquests serveis és perquè ha buscat exactament el que preteníem que busqués i ens oferim com la millor opció per a ell. Desitjat i qualificat.
Alguns dels motius abans descrits són els que fan que el posicionament web sigui tan important per a les empreses. Posicionar la teva web a Google ja no és una opció, sinó la solució perquè el teu negoci tingui visibilitat davant milers de clients potencials que busquen els teus productes o serveis diàriament. I qui no apareix a la primera pàgina de Google, no existeix.
Si penses en aquesta última frase, només fa falta que facis una reflexió sobre el següent: si la meva empresa està en els primers llocs quan es realitza una cerca a Google, la meva competència no; Si la meva competència no arriba a la primera pàgina, llavors no existeix (no la trobaran). I només amb pensar això, només queda trucar-nos.
...perquè de les persones de 18 a 34 anys, el 50% utilitza bloquejadors de publicitat a Google (Adwords).
Ja que som conscients de la necessitat que tenen moltes empreses de comptar amb un professional SEO que millori la visibilitat del seu negoci en els cercadors, oferim un servei exclusiu i personalitzat de posicionament a Google que té com a únic objectiu portar als nostres clients als primers resultats de cerca d’aquest motor. I amb aquesta filosofia estem presents tant abans com al llarg de tot el projecte online, ajudant-los a definir els seus objectius i planificant l’estratègia per al seu posicionament a Google.
Sense perjudici de l’esmentat en el paràgraf anterior, com a agència de posicionament SEO i màrqueting, també oferim serveis de SEM Adwords, SEO per progressive web apps, Reputació Online i optimitzacions web. D’igual manera, també és convenient assenyalar que estem acostumats a treballar braç a braç amb els equips interns de màrqueting, disseny gràfic o disseny web de molts dels nostres clients, perquè tenim un equip d’experts en cadascuna d’aquestes àrees que col·labora amb ells per suggerir-los canvis i modificacions web enfocades al posicionament dels seus negocis.
Són molts els aspectes que ens fan diferents d’altres agències dedicades al posicionament SEO. A continuació, enumerem algunes de les avantatges que fan que els nostres clients confiïn en nosaltres:
Per a nosaltres és tan important saber què fa el nostre client com el fet de descobrir qui és la seva competència real i què està fent. I quan parlem de competència real feim referència a aquestes pàgines webs que ocupen els primers llocs de Google quan un possible client busca per internet el producte o servei del nostre client. Entendre aquest aspecte és molt important, ja que no s’ha de confondre mai la competència a internet amb aquells comerços que el client considera competència perquè els coneix de tota la vida o perquè tenen característiques similars i estan a la mateixa zona geogràfica. La competència a internet no té per què la competència que tu creus tenir. A internet, competència és qualsevol empresa que està abans que tu a Google, i aquesta pot situar-se a qualsevol part del món, o fins i tot no tenir un lloc físic. Així doncs, conèixer quina és la situació del mercat i a qui hem de superar és primordial per establir una bona estratègia SEO. Si no sabem quina és la meta, no podrem realitzar el nostre treball per aconseguir els objectius marcats de posicionament SEO.
Una pàgina web és el “comercial a Internet” de cada empresa o professional. És la que presenta el negoci, la que descriu i la que el ven. Si tots els nostres esforços s’orienten a captar a potencials clients, i quan arriben a la nostra web aquesta els expulsa (el seu contingut, ortografia, mala qualitat de les imatges, funcionament, navegació, etc.), hem perdut el temps.
Per això, és tan important fer SEO o posicionament web com fer CRO (conversion rate optimization). Aquest últim, optimitzar el ràtio de conversions, és el que abans esmentàvem i en poques paraules és: “Ja que ha arribat aquest usuari… fem que compri!”
Però clar, no hi ha CRO si no hi ha usuari o si no som visibles per a Google, i aquí arribem a la qüestió de per què el SEO és tan important com a base per obtenir bons resultats. Per posicionar la teva pàgina, Google té en compte més de 300 paràmetres entre el quals contempla, entre altres coses, la velocitat de càrrega (o temps de càrrega) de la teva pàgina, la quantitat de vegades que es repeteix a la teva pàgina la cerca de l’usuari, o si la teva web està adaptada per a tots els dispositius (ordinador, tablet i mòbil). Totes aquestes dades que extreu de la teva web els compara amb les dades que obté de la resta de les webs i així estableix el rànquing. Per aquest motiu, abans de lluitar per guanyar la batalla del posicionament a Google, és necessari analitzar primer la web del client per veure com està. Per això, realitzem auditories i consultories que ens indiquen quins paràmetres s’han d’optimitzar per millorar la forma en la qual Google veu el teu negoci. Recorda que, per al posicionament web, abans d’agradar a l’usuari has d’agradar a Google, i per a tenir un posicionament a Google no hi ha una altra cosa a fer que respectar les directrius que ens marca.
Relacionat amb el CRO (optimització de la conversió), esmentat en el punt anterior, una vegada que estem ben posicionats a Google, és indispensable aconseguir una bona experiència d’usuari (UX), ja que de res serveix estar ben posicionats si els usuaris no contacten amb els nostres clients perquè la informació no està ben presentada, la navegació és incòmoda, hi ha molts passos innecessaris per realitzar la conversió, és difícil accedir a la informació de contacte, etc. Si amb el CRO optimitzem la web en general, amb l’optimització de l’experiència d’usuari (UXO), ho fem amb l’experiència d’usuari.
Així doncs, en aquest apartat ens centrem única i exclusivament a agradar a l’usuari, no a Google, ja que és l’usuari qui demostra el resultat del nostre treball. En aquest cas, analitzem la web del client i estudiem el comportament de l’usuari amb la intenció de descobrir si hi ha qualsevol cosa que pugui influir negativament en la decisió de l’usuari i provocar que aquest abandoni la pàgina sense contractar els seus serveis.
Sabies que la majoria de les agències dedicades al posicionament SEO o al posicionament a Google Adwords treballen per a diversos clients que es dediquen a la mateixa activitat? Llavors, a qui posicionen primer a Google? Si tenim dos clients dins del mateix sector i beneficiem a un, no estem perjudicant l’altre? Gairebé totes les agències SEO comparteixen aquesta visió i treballen sense comunicar-li als seus clients. No obstant això, la nostra ètica no ens permet seguir aquesta filosofia de treball, per la qual cosa mai oferim serveis de posicionament web a dues empreses que desenvolupen la mateixa activitat. Això figura en una clàusula d’exclusivitat en tots els nostres contractes per donar-los als nostres clients la seguretat que tot l’esforç que fem per posicionar-los no l’utilitzem al mateix temps per posicionar a la seva competència.
Cognitive SEO, SEMRUSH, Ahrefes, Sistrix, Majestic, Moz, SEO Profiler, etc. són només algunes de les moltes eines per al posicionament SEO o per al posicionament a Google que estan avui dia a la nostra disposició dins del màrqueting online. Ara bé, quan utilitzem més d’una d’aquestes eines alhora es fa evident el poc fiables que poden arribar a ser, doncs els resultats que ofereixen són totalment diferents. Aquesta raó va ser la que ens va impulsar a crear les nostres pròpies eines SEO per oferir un valor afegit als nostres serveis de posicionament en cercadors. Aquestes eines contemplen els algorismes de Google, les modificacions al llarg del temps i la lògica emprada pels cercadors. A alguns els pot semblar una autèntica bogeria crear eines SEO pròpies, però per a nosaltres és una forma més de poder ajudar als nostres clients. A més, ens encanten les estratègies SEO!
Per a nosaltres, el nostre client és el primer, per la qual cosa des del primer minut ens impliquem en el seu projecte com si fos el nostre. Això fa que a poc a poc s’estableixi una relació molt pròxima amb ells en les quals sorgeixen noves idees i formes d’afrontar el posicionament web. No ens importa reunir-nos les vegades que faci falta ni estar disponibles per a qualsevol dubte que els pugui sorgir si amb això aconseguim que arribin als seus resultats esperats. D’igual manera, sempre tractem d’utilitzar un llenguatge clar, sense tecnicismes, perquè el que ens interessa és que el nostre client sàpiga el que estem fent. I és que al cap i a la fi l’únic que ens preocupa és aconseguir l’èxit dels nostres clients, que alhora és el nostre.
El nostre objectiu principal dins del posicionament web és portar als nostres clients, independentment del sector al qual pertanyin, a una posició dominant en els cercadors. Gràcies al treball dels nostres experts SEO i a una sèrie d’eines i estratègies pròpies, aconseguim situar el seu negoci a la vista dels seus clients per damunt dels seus competidors. D’altra banda, la nostra política quant al posicionament a Google consisteix en una labor constant, que no només aconsegueix col·locar als nostres clients en els primers resultats, sinó que a més també manté el seu avantatge competitiu al llarg del temps, ja que el fet d’arribar a les primeres posicions a Google no significa necessàriament ue anem a quedar-nos aquí per sempre; perquè la competència pot millorar el seu posicionament i llevar-nos el lloc. Així doncs, el treball és construir, i construir uns fonaments forts perquè mitjançant un lloc web perfectament estructurat amb visites recurrents, major permanència de les sessions, enllaços de qualitat i optimització de la reputació online; la teva empresa i marca mantinguin en el temps aquests primers resultats aconseguits ajudant-te a augmentar, progressivament, la quantitat de visitants i la facturació.
L’objectiu final del nostres serveis de posicionament SEO és aconseguir que els nostres clients rebin trucades, missatges o visites i, per això, fem un estudi exhaustiu de paraules clau relacionades amb els seus productes o serveis tenint en compte el perfil d’usuari que volen aconseguir i el volum de cerca de les pròpies paraules. Així mateix, analitzem les tendències de cerca i l’estacionalitat de cada paraula clau a fi de saber amb certesa per què paraula apostar. Nos obstant això, posicionar una o dues paraules clau a Google per a nosaltres no és suficient. Una vegada que estem primers a Google amb les cerques principals, continuem afegint més paraules clau i posicionant-les a Google perquè entenem que, com més cobertura tinguin els nostres clients en el motor de cerca, més possibilitats haurà de que aconsegueixin nous usuaris. Ens interessa que tinguin visites, que incrementin les seves vendes… en definitiva, que el posicionament SEO no sigui una despesa, sinó una inversió que els ajudi a augmentar els seus beneficis i el valor de les seves empreses.
Som pròxims al nostre client i això ens permet aconsellar-li totes les accions que podria fer per millorar encara més el seu rànquing. I com funciona això? Molt fàcil. Per exemple, si crea un blog o un fòrum (encara que el desenvolupem nosaltres), ell podrà disposar d’una altra porta d’entrada per a potencials clients i, a més, abastar més temes que potser en la seva pròpia pàgina no vol o no pot. Hi ha molts “tipus de posicionament”: posicionament de marca, posicionament de la seva web a Google, posicionament de la seva empresa en el local pack (resultats del mapa de Google), posicionament en productes propis del cercador (imatges, definicions, shopping, vols, etc.), entre altres. I tenim coneixement com per a poder assessorar-lo en el temps, perquè vagi millorant i afermant la seva reputació online.