Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO

Truca'nsEscriunosVisitans

posicionament i publicitat a Google Ads (Google AdWords)

Necessito fer publicitat a Google (AdWords)?

Una de les grans preguntes que tota empresa es planteja quan sorgeix la possibilitat de fer publicitat de pagament a Google és ... AdWords funciona? Quant costa el cost per clic? ¿Va a ser rendible AdWords per a la meva empresa? Són tantes les dubtes que li sorgeixen que, al final, per ignorància o manca d'informació acaba per no fer res. O, pitjor encara, la por el porta a contractar gent inexperta perquè la gestió de la campanya SEM li surti molt barata, o gestionar ells mateixos les campanyes a través d'AdWords Express.

anuncis de pagament | SEO

I és que avui dia existeixen molts tutorials i vídeos que expliquen pas a pas com posicionar la teva web a Google Adwords que els empresaris prefereixen llegir un parella de blogs a pagar per aquest servei. I aquest és el problema del posicionament a Adwords (publicitat a Google), creure que amb llegir un parell d’articles és suficient per aprendre a crear i gestionar campanyes de tota mena. I deixant a un costat el fet que la majoria d’aquests vídeos i tutorials estan desfasats… creus que si fos tan senzill publicitar-se a Adwords hi hauria agències especialitzades en SEM? Si tothom pogués gestionar les seves pròpies campanyes en pocs dies, per què existeixen cursos de preparació i exàmens de certificació?

I el pitjor de tot és que la gent oblida que, a una plataforma de pagament, cada error comès no només ens allunya del nostre públic objectiu, sinó que a més ens costa diners. Així doncs, la pregunta més important no és saber si necessites Adwords, sinó saber amb quina agència SEM contactar per fer-ho. Perquè si no comptes amb una estratègia de màrqueting digital que estableixi uns objectius clars, la teva experiència serà dolenta i, per tant, tindràs la falsa creença que el posicionament en cercadors no és efectiu. O dit d’una altra manera, que Adwords no és la plataforma adequada per publicitar el teu producte.

Posicionar-se amb anuncis de pagament (AdWords)

Google Ads (ara anomenat Google Ads) és el programa que utilitza Google per oferir publicitat patrocinada a potencials clients. Aquesta publicitat és pot fer a través de textos, banners, o vídeos. L’èxit de Google Ads es deu, en gran manera, a l’èxit que posseeix Google com a motor de cerca, especialment a Espanya, atraient a milers de persones cada dia per oferir-los una solució als seus problemes. No obstant això, a l’hora de posicionament a Google (Adwords) els empresaris necessiten entendre molt bé la diferència entre el posicionament SEO (posicionament orgànic) del posicionament SEM (posicionament de pagament). Perquè és evident que els usuaris busquen a Google, però… realment fan clic en el anuncis? Els usuaris no es decanten més per les fitxes orgàniques? Per respondre a aquestes preguntes, n’hi ha prou amb consultar les dades de Google. Segons l’últim informe de Google (2017), més del 50% dels usuaris no distingueix els anuncis dels resultats de cerca. A més, el 97% del benefici de Google és Google Ads. Per tant, és evident que els usuaris fan clic en els anuncis. De fet, Google Adwords és, fins avui, la plataforma de pagament que millors resultats ofereix als seus anunciants. I quan parlem de resultats ens referim al retorn de la inversió, no a la quantitat de clics que generen els anuncis. Ja que, de què ens serveix que ens facin molts clics si cap acaba en conversió? Per això, a l’hora de posicionar-se a Google amb els seus anuncis de pagament és aconsellable contractar els serveis d’una agència SEM (Search Engine Marketing) professional que t’asseguri que la inversió diària que realitzes té una bona estratègia darrere.

Cerques Adwords o publicitat a Google?; (Sol·licita PRESSUPOST)

…sempre com una cosa complementària al SEO, mai com estratègia principal!

Contractar serveis de publicitat a Google (AdWords)

A l’hora de contractar serveis SEM per fer publicitat de pagament (Google Adwords), has de tenir en compte que l’agència que porti el teu projecte no només ha de saber configurar bé les campanyes, sinó que també ha d’assegurar-se de què està dirigint la publicitat al tipus d’usuari adequat, ja que en cas contrari els clics que rebis no es traduiran en venda. I això no pot fer-se sense una bona anàlisi prèvia del mercat i la competència.

Saber en quin context situem el producte o servei és vital a l’hora de començar el posicionament en les pàgines de resultats de Google, ja que això ens permetrà:

  • Descobrir si hi ha nínxol de mercat per aquest producte o servei.
  • Seleccionar les paraules claus més rendibles per al projecte ; tenint en compte no només el volum de cerca, sinó també el seu pagament per clic. A més, aquesta anàlisi individualitzada ens mostrarà la possible estacionalitat de cadascuna d’elles.
  • Analitzar el perfil dels usuaris que utilitzen aquestes paraules; redactant anuncis que poden cridar-li l’atenció. Per exemple, si el nostre públic objectiu és un usuari que no té molts diners, una bona estratègia seria especificar en els nostre anuncis un descompte o una promoció.
  • Conèixer les empreses que també s’anuncien amb aquestes paraules, especialment en la xarxa de cerca (el motor de Google). En el moment d’analitzar a la competència podrem veure quines coses fan bé i quines fan malament, utilitzant aquesta informació al nostre favor.
anuncis de pagament | SEO

Amb això, podrem establir una estratègia, pràctica essencial a l’hora de realitzar màrqueting en cercadors, i prendre les decisions adequades per aconseguir el nostres objectius.

Seguiment i comportament de l'usuari

El treball de posicionar un negoci a Adwords no acaba amb la creació de la campanya. Una vegada tinguem l’estratègia i la campanya ben configurada, s’han de consultar els resultats que ofereix Google per saber si la campanya està funcionant correctament i si hem triat les paraules clau correctes. Per aquesta raó, és aconsellable analitzar el rendiment que té la publicitat en diferents dispositius, ubicacions, posicions, etc.

D’altra banda, també és recomanable fer un seguiment de conversions amb l’objectiu de saber què succeeix després del clic, ja que pot passar que l’usuari no ens truqui o no compri res. Per tant, és important analitzar el comportament de l’usuari i veure on està el problema. I gràcies a aquest seguiment de conversions podrem entendre el comportament de l’usuari i descobrir si hi ha alguna cosa que necessita modificar-se… o fins i tot si cal canviar d’estratègia per obtenir millors resultats. I és que Adwords no deixa de ser una plataforma publicitària i, com succeeix a qualsevol camí del màrqueting online, a vegades és millor canviar de rumb. I això no és un error. El veritables error és continuar utilizant alguna cosa que no funciona.

Gastar menys en anuncis de pagament (AdWords)

Quan comencem les nostres campanyes d’Adwords, la principal preocupació que tenim és saber si valdrà la pena invertir en aquest tipus de publicitat. No obstant això, quan veiem que gràcies al posicionament SEM tenim cada vegada més clients, la nostra segona preocupació és la despesa mensual que suposa mantenir les campanyes actives les 24 hores.

És possible fer que el cost per clic sigui més econòmic? En la majoria dels casos, la resposta és sí. És possible abaratir el cost del clic mantenint la mateixa posició perquè, per molt que els diners són importants per a Google, a l’hora de calcular el rànquing també té en compte el nostre nivell de qualitat. El nivell de qualitat no és més que la puntuació que Google ens assigna per valorar el nostre servei de cara a la cerca de l’usuari, perquè abans de res vol oferir-li bons resultats. Així doncs, si millorem el nostre nivell de qualitat, aconseguirem pagar menys per clic. I aquí entren en joc les optimitzacions.

El pilar bàsic per aconseguir gastar menys a Adwords és tenir una bona web, per la qual cosa és imprescindible que li fem les optimitzacions necessàries perquè Google consideri que l’usuari tindrà una bona experiència. És a dir, Google premia l’esforç que fem en la web per facilitar la navegació, enteniment, etc. I, en aquest sentit, realitzar una auditoria és la millor manera de saber si un lloc web està completament optimitzat, ja que la informació que ens ofereix indica si les pàgines es carreguen ràpid, si s’adapten a diferents dispositius i navegadors, si hi ha errors en el codi, etc.

No només existeixen optimitzacions web, sinó que també podem realitzar optimitzacions en les campanyes per intentar reduir el cost per clic de les paraules clau (millorar el anuncis, filtrar les ubicacions en les quals sortir, crear una programació d’anuncis, etc.).

Què ofereix la publicitat a Google AdWords?

Les campanyes que Google ofereix per poder publicitar-nos a través dels seus sistemes de subhastes són:

  • Campanyes de Cerca: tipus de campanya aconsellada quan es vol publicitar una empresa per damunt dels resultats de cerca orgànics.
  • Campanyes de Display: campanyes utilitzades per aparèixer en milers de partners web de Google (pàgines webs i aplicacions).
  • Campanyes de vídeo: la campanya destinada a posicionar els nostres serveis a YouTube.
  • Campanyes de Shopping: tipus de campanya recomanada si tens una botiga online i vols promocionar els teus productes en les fitxes de productes de Google (per damunt dels anuncis de pagament).
  • Campanyes de Remàrqueting: campanya que ens permet tornar a contactar amb usuaris que ja han visitat la nostra web, si bé és cert que no és una campanya que funcioni a llarg termini.
  • Campanyes per Aplicacions: publicitar la teva aplicació tant al cercador com a YouTube o pàgines web.

Vols aparèixer en els anuncis de Google Adwords? Ja ho has intentat i no ha sortit com esperaves? Si vols que t’ajudem a realitzar alguna campanya, no dubtis en posar-te en contacte amb nosaltres!

Cerques Adwords o publicitat a Google?; (Sol·licita PRESSUPOST)