Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Serveis ORM (Online reputation management)
ORM (Online Reputation Management), en català Gestió de la reputació online, és la pràctica d’elaborar estratègies per influir en la percepció del consumidor d’una marca. El principal objectiu és conrear una predisposició positiva en els usuaris i intentar que les opinions sobre aquesta marca coincideixin amb els interessos empresarials de la companyia.
Els nostres serveis consisteixen en mantenir un seguiment i anàlisi continuada de la reputació online d’un professional o empresa. Mentre el nostre client desenvolupa la seva marca personal, productes o serveis, nosaltres gestionem els continguts que puguin afectar (positiva i negativament).
En funció de les necessitats de cada projecte i tipus de client, ens adaptem a la seva situació per elaborar una estratègia ORM (online reputation management) que aconsegueixi els objectius de millora de reputació online proposats. Utilitzem eines que ens permeten obtenir informació sobre el seu nínxol de mercat i realitzar una anàlisi exhaustiva de la situació per identificar aquells punts positius i negatius sobre els quals s’ha de treballar. Aspectes positius, com avantatges competitius a promocionar i viralitzar; i negatius, per poder anticipar possibles crítiques, obstacles i inconvenients que requereixin una rèplica estratègica planificada.
Quan una informació negativa comença a propagar-se pot arribar a ser contingut viral. La repercussió mediàtica és immediata, i això perjudica directament les inversions, els patrocinadors i tots els esforços dedicats a la construcció de la marca personal o corporativa. L’objectiu de Yagle ORM és conrear una predisposició positiva en els usuaris i intentar que les opinions abocades coincideixin amb els interessos i objectius dels nostres clients.
...perquè tots revisem les ressenyes i opinions abans de comprar o contactar.
SERM (Search Engine Reputation Management) és la gestió de la reputació a Google i a altres motors de cerca. És com l’ORM, però en aquest cas se centra en els motors de cerca com Google. Per proporcionar aquest servei, s’ha de tenir una visió general, holística i completa, a més de considerar a tots els stakeholders implicats (patrocinadors, empreses usuaris, bloggers, periodistes, directius, etc).
I aquí apareix el SEO transversal per gestionar la reputació online. Perquè els resultats no són una altra cosa que tots els esments que poden existir en les diferents plataformes (segons el tipus de projecte). I quan parlem de plataformes de reputació, ens referim a totes, des de portals comparatius fins app stores, xarxes socials, etc. Clars exemples d’aquest tipus de plataforma serien: YouTube, App Store, Google Play, Twitter, Linkedin, Pinterest, Facebook, Instagram, etc. També en productes dins d’ecommerce com Amazon, eBay o Etsy. O d’empreses com Trivago, tripadvisor, Yelp, i moltíssimes més.
Molts creuen que les xarxes socials i la reputació online depenen única i exclusivament de circumstàncies psicològiques i no de factors mesurables o predictibles. Això és un error. Cada acció realitzada per un usuari a les xarxes socials és parametritzada, i després aquestes plataformes prenen decisions quant a visibilitat, viralitat de contingut, autoritat, etc.
Pot ser una mica tècnic, però intentarem explicar una part dels nostres serveis: en ser experts en algorismes, realitzem enginyeria inversa per descobrir què i com ho fan. Posem un exemple: les xarxes socials com Facebook demanen dades als usuaris i vigilen les seves accions (clics, navegació, interès, permanència, etc). Aquests usuaris reben notificacions i actualitzacions en els seus murs i, quan busquen, donen amb uns resultats indexats d’una forma que no és la mateixa que per a altres usuaris.
En la nostra agència ORM tenim molts perfils creats només per poder detectar aquestes relacions. Cadascun dels perfils creats té característiques demogràfiques diferents i, quan realitza accions, anem monitorant com s’altera tot l’ofert per la plataforma. Sembla complex, però no ho és. Només implica molta feina i voluntat per treballar i donar-li resultats als nostres clients.
Si encara creus que el social media és l’àrea del màrqueting online que gaudeix del lliure albir, basta que busquis online reputation management services o reputation management company per descobrir un món d’agències ORM que es dediquen pura i exclusivament a l’obtenció de dades, i no només a valoracions (online reviews) o desqualificacions online (negative reviews). Per a l’obtenció de dades no és ni tan sols necessari anar-nos al big data, és suficient amb entrar a qualsevol lloc web que utilitza cookies de tercers o cookies pròpies i saber que fem el que fem, estan monitorant les nostres accions.