Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO

Truca'nsEscriunosVisitans

Serveis ORM (Online reputation management) Reputació Online

Online Reputation Service (Serveis de Reputació Online)

ORM (Online Reputation Management), en català Gestió de la reputació online, és la pràctica d’elaborar estratègies per influir en la percepció del consumidor d’una marca. El principal objectiu és conrear una predisposició positiva en els usuaris i intentar que les opinions sobre aquesta marca coincideixin amb els interessos empresarials de la companyia.

Els nostres serveis consisteixen en mantenir un seguiment i anàlisi continuada de la reputació online d’un professional o empresa. Mentre el nostre client desenvolupa la seva marca personal, productes o serveis, nosaltres gestionem els continguts que puguin afectar (positiva i negativament).

ressenyes | SEO

ORM: Construcció de marca

En funció de les necessitats de cada projecte i tipus de client, ens adaptem a la seva situació per elaborar una estratègia ORM (online reputation management) que aconsegueixi els objectius de millora de reputació online proposats. Utilitzem eines que ens permeten obtenir informació sobre el seu nínxol de mercat i realitzar una anàlisi exhaustiva de la situació per identificar aquells punts positius i negatius sobre els quals s’ha de treballar. Aspectes positius, com avantatges competitius a promocionar i viralitzar; i negatius, per poder anticipar possibles crítiques, obstacles i inconvenients que requereixin una rèplica estratègica planificada.

ORM: Crisi de Reputació Online

Quan una informació negativa comença a propagar-se pot arribar a ser contingut viral. La repercussió mediàtica és immediata, i això perjudica directament les inversions, els patrocinadors i tots els esforços dedicats a la construcció de la marca personal o corporativa. L’objectiu de Yagle ORM és conrear una predisposició positiva en els usuaris i intentar que les opinions abocades coincideixin amb els interessos i objectius dels nostres clients.

Vols millorar la teva reputació online?; (Sol·licita PRESSUPOST)

...perquè tots revisem les ressenyes i opinions abans de comprar o contactar.

ORM: Projectes a on gestionar la Reputació Online

  • Hotels. Tots els hotelers saben que més del 80% dels viatgers consulten entre 5 i 8 opinions abans de decidir-se a formalitzar la seva reserva a un hotel. I que almenys el 65% no reserva una habitació si l’hotel no té ressenyes. Gestionem la reputació d’hotels a Booking, Expedia, tripadvisor, HolidayCheck, Yelp, Priceline, etc.
  • Marketing Music. L’artista avui dia té un seriós problema, i és que ha de canviar de mentalitat per complet. La presència online i la creació d’un embut de vendes (ja sigui de les seves produccions com de la seva imatge o marca personal) depèn d’un conjunt de mètodes i tècniques que tenen molt més a veure amb el psicològic (accions), sociològic (comunitats) i matemàtic (algorismes) que amb la passió i emotiu del món artístic.
  • Youtubers. Els grans youtubers es divideixen entre els que ho són (i no ho havien desitjat) i els que ho desitgen (i no ho aconsegueixen). Als primers podem ajudar-los a gestionar el seu èxit de forma eficient perquè no sigui només una moda o una cosa passatgera. Als segons els podem crear i analitzar estratègies per innovar dins del sector en el qual es mouen.
  • Influencers i microinfluencers. La influència digital ajuda a potenciar la teva imatge com a expert en el teu camp. No importa si ets advocat, massatgista, entrenador personal o metge. Pots guanyar autoritat i rellevància en el teu sector i aprofitar-lo directa o indirectament per vendre els teus serveis o productes.
  • Màrqueting Polític. Tot aquell que desitgi abordar tasques socials polítiques per persuadir electoralment als seus votants o comunitat sap que la clau avui dia és internet. El treball no només és l’augment de reputació positiva, sinó gestionar les fake news, els trolls i els comentaris negatius.
  • Marques i productes. Donem serveis per incrementar de forma directa les conversions gràcies a la correcta gestió de la reputació online. Ens fem càrrec de totes les review sites, opinions, valoracions i gestió de comentaris de les marques i productes dels nostres clients.
  • Marques i empreses. La majoria de potencials clients decideix o confirma les seves decisions amb cerques a Google. Una bona gestió de les fitxes de Google Business, review sites, opinions, valoracions, comentaris i esments fan que l’empresa augmenti el seu prestigi i, per tant, les vendes de productes o serveis.
ressenyes | SEO

SERM = ORM + SEO transversal

SERM (Search Engine Reputation Management) és la gestió de la reputació a Google i a altres motors de cerca. És com l’ORM, però en aquest cas se centra en els motors de cerca com Google. Per proporcionar aquest servei, s’ha de tenir una visió general, holística i completa, a més de considerar a tots els stakeholders implicats (patrocinadors, empreses usuaris, bloggers, periodistes, directius, etc).

Però, com es relaciona la reputació online amb Google?

I aquí apareix el SEO transversal per gestionar la reputació online. Perquè els resultats no són una altra cosa que tots els esments que poden existir en les diferents plataformes (segons el tipus de projecte). I quan parlem de plataformes de reputació, ens referim a totes, des de portals comparatius fins app stores, xarxes socials, etc. Clars exemples d’aquest tipus de plataforma serien: YouTube, App Store, Google Play, Twitter, Linkedin, Pinterest, Facebook, Instagram, etc. També en productes dins d’ecommerce com Amazon, eBay o Etsy. O d’empreses com Trivago, tripadvisor, Yelp, i moltíssimes més.

Llavors, què hauria de fer una agència ORM respecte al SEO o a Google?

  • Google Business. La fitxa de Google Business cal tenir-la perfectament configurada i alimentar-la amb fotos, respondre a les preguntes, etc.
  • Relacionat amb l’anterior, promocionar i agrair les reviews (ressenyes) que fan a la nostra empresa o servei.
  • Una agència SEO i ORM ha de promoure aquestes fitxes perquè són part dels 3 primers resultats del Local Pack (mapa de Google).
  • Facebook (opinions). La xarxa social més gran del planeta també té un sistema de valoracions (cridades reviews o opinions). S’ha de promocionar la valoració i agrair cadascuna d’elles.
  • Periòdics digitals. Intentar aparèixer en periòdics on parlin de l’empresa i dels seus professionals , serveis o productes.
  • Aparèixer i participar a fòrums i blogs de la mateixa temàtica del nostre sector.
  • Estar en la majoria de llistats o directoris que existeixen a Internet.
  • Esments. En murs de xarxes socials, en altres webs, en emails, etc. Cada vegada que apareix el nom de la nostra empresa en safates de correu electrònics com Gmail, creus que Google no ho té en compte.
  • Plataformes de reputació temàtiques. Això ho esmentem en el punt anterior. Cada sector té portals comparatius que ens permeten augmentar la reputació o arribar a més persones només amb una bona interacció.

Agència ORM a Mallorca especialista en SEO

Molts creuen que les xarxes socials i la reputació online depenen única i exclusivament de circumstàncies psicològiques i no de factors mesurables o predictibles. Això és un error. Cada acció realitzada per un usuari a les xarxes socials és parametritzada, i després aquestes plataformes prenen decisions quant a visibilitat, viralitat de contingut, autoritat, etc.

Pot ser una mica tècnic, però intentarem explicar una part dels nostres serveis: en ser experts en algorismes, realitzem enginyeria inversa per descobrir què i com ho fan. Posem un exemple: les xarxes socials com Facebook demanen dades als usuaris i vigilen les seves accions (clics, navegació, interès, permanència, etc). Aquests usuaris reben notificacions i actualitzacions en els seus murs i, quan busquen, donen amb uns resultats indexats d’una forma que no és la mateixa que per a altres usuaris.

En la nostra agència ORM tenim molts perfils creats només per poder detectar aquestes relacions. Cadascun dels perfils creats té característiques demogràfiques diferents i, quan realitza accions, anem monitorant com s’altera tot l’ofert per la plataforma. Sembla complex, però no ho és. Només implica molta feina i voluntat per treballar i donar-li resultats als nostres clients.

Si encara creus que el social media és l’àrea del màrqueting online que gaudeix del lliure albir, basta que busquis online reputation management services o reputation management company per descobrir un món d’agències ORM que es dediquen pura i exclusivament a l’obtenció de dades, i no només a valoracions (online reviews) o desqualificacions online (negative reviews). Per a l’obtenció de dades no és ni tan sols necessari anar-nos al big data, és suficient amb entrar a qualsevol lloc web que utilitza cookies de tercers o cookies pròpies i saber que fem el que fem, estan monitorant les nostres accions.

Vols millorar la teva reputació online?; (Sol·licita PRESSUPOST)