Especialistes en Algorismes i Estratègies Online SEO
Posicionament SEO
Si vols posicionar el teu negoci en els primers resultats de Google España, t’interessarà saber que Espanya és un dels països europeus amb un major índex d’activitat a internet. De fet, més del 80% del espanyols tenen accés a internet i, d’aquesta xifra, el 55% realitza compres online. I és que és molt baix el nombre de persones que prefereixen acudir a botigues físiques per a resoldre les seves necessitats, perquè internet els ofereix els mateixos productes a preus més competitius, a qualsevol hora del dia i amb seguretat en el procés de compra.
Aquest comportament, cada vegada més comú per part d’usuaris espanyols, fa que les empreses ja no hagin de focalitzar els seus esforços en publicitar-se per a un mercat local, ni tan sols tenir un lloc físic en el que vendre els seus productes, qualsevol usuari que entri a la seva web pot arribar a ser un potencial client independentment d’on resideixi.
Per això, no és d’estranyar que moltes empreses vulguin donar-li més visibilitat al seu negoci i es decantin per contractar serveis de posicionament SEO a Espanya per a mostrar el seu negoci local, a nivell nacional. No obstant això, s’ha de tenir en compte amb “estar a Google” ja no és suficient. Has d’estar… primer. Si la teva agència de posicionament SEO a Espanya no aconsegueix posicionar-te entre els primers resultats del cercador, el teu negoci passarà desapercebut i no obtindrà els resultats necessaris per a poder expandir-te.
Fer SEO a Espanya implica molt més que triar un parell de paraules claus amb les quals posicionar una pàgina web. El contractar una empresa de posicionament indica que vols estar en els primers llocs i superar a la competència. I, per a aconseguir aquest objectiu, la teva agència SEO professional ha de tenir en compte tots els factors que influeixen positiva o negativament en el posicionament en cercadors. Existeixen factors de tota mena: factors que afecten a la pàgina web, factors que afecten a la reputació de l’empresa, factors que influeixen en el comportament de l’usuari, factors que influeixen en la decisió final de compra, etc. i el que és segur és que analitzar-los ens donarà idees de què podem fer per tu.
Així doncs, si volem posicionar una pàgina web a Espanya els factors més importants que hem d’analitzar són:
Cada cercador té el seu propi sistema d’algorismes i actualitzacions, la qual cosa provoca que no existeixi cap servei de posicionament genèric que posicioni la teva empresa en tots els motors de cerca disponibles en el mercat. Per aquest motiu, a l’hora de fer posicionament web a Espanya el primer pas és decidir en quin cercador volem posicionar la nostra empresa. I, en aquesta línia, el cercador que més visibilitat i rendibilitat ens pot proporcionar és Google; ja que és el cercador que domina pràcticament tot el mercat, deixant una petita parcel·la a Bing i Yahoo.
Quan decidim fer ús del posicionament per a millorar la visibilitat de la nostra empresa, una de les decisions més importants que hem de prendre és l’idioma per el qual volem que els nostres possibles clients ens trobin. Com és de suposar, a Espanya el castellà és l’idioma amb més presència en gairebé totes les comunitats autònomes. No obstant això, en algunes regions la majoria de la població utilitza la seva llengua materna per a dur a terme accions quotidianes com, per exemple, parlar amb els amics o buscar per internet; i això s’ha de tenir en compte si volem definir una estratègia SEO efectiva.
Segons les estadístiques, el català a Espanya és parlat per un 17,5% de la població, però a Catalunya ho parla un 85%. D’aquesta forma, si el nostre públic objectiu està a Barcelona pot resultar-nos interessant fer també SEO en català per a abastar una major cobertura. Per tot això, dins dels idiomes que podem utilitzar per a posicionar-nos a nivell nacional destaquem els principals segons la quantitat de parlants.
...i arribaràs a 50 províncies i 8124 municipis espanyols.
Ja que el que volem és, en definitiva, posicionar una web a un cercador, és molt important que aquesta s’adapti a cadascun dels diferents dispositius que utilitzen els usuaris a Espanya per a navegar per internet. Per què? Perquè que vegem bé la nostra pàgina en l’ordinador no significa que l’experiència d’ús sigui tan agradable per a, per exemple, dispositius mòbils. I que un usuari tingui un mal funcionament durant la navegació és sinònim de pèrdua d’un potencial client. Per a solucionar aquest tema, haurem d’assegurar-nos que el nostre lloc web sigui adaptable (també conegut com responsive), ja que això significa que s’adapta a tots els dispositius.
A Espanya, l’ús de dispositius es divideix en aquest percentatge.
Dins del posicionament web, és imprescindible optimitzar la nostra pàgina perquè pugui veure’s de forma òptima en les diferents resolucions que ofereixen els anteriors dispositius. La idea és que es pugui veure tant a un ordinador de taula com a un portàtil, telèfon mòbil i fins i tot auna tablet. Google no penalitzarà una web per no tenir la resolució correcta, però donarà més valor a totes aquelles webs adaptables. A més, no oblidem que si un usuari no veu bé la nostra pàgina o li costa navegar per ella, abandonarà la web sense realitzar cap mena d’acció beneficiosa per a l’empresa (trucar, escriure, comprar, etc.).
Per saber les resolucions de pantalla més utilitzades que s’han de tenir en compte per poder posicionar-se a Espanya, consulta aquest gràfic.
Que la pàgina web funcioni també depèn del tipus de sistema operatiu que tingui el dispositiu. Segons el sistema operatiu utilitzat, el navegador pot visualitzar la pàgina web d’una forma o una altra. Per això, una pràctica SEO és adaptar la nostra web a la majoria de sistemes operatius possibles per a evitar que això no succeeixi. En aquest gràfic podràs veure els sistemes operatius més utilitzats a Espanya.
Si bé per posicionar-nos en un motor de cerca no és necessari tenir en compte les xarxes socials, no hem de deixar-les de costat perquè constitueixen una altra forma d’enviar tràfic a la web, millorant així el nostre posicionament SEO. Dins del món de les xarxes socials, les més utilitzades en l’últim any a Espanya són:
Les estadístiques marquen una clara tendència de creixement en la inversió publicitària digital enfront de la caiguda d’altres formats. Per tant, encara que no fem posicionament en periòdics, sabem que invertir en aquells que tenen més audiència pot ser part de l’estratègia publicitària d’una empresa, de manera que analitzem els periòdics més consultats i assessorem als nostres clients on publicitar-se en funció de les seves necessitats.
Perquè una empresa tingui èxit a l’hora de posicionar-se a Espanya és fonamental conèixer el perfil de l’usuari que compra el seu producte. Si no sap qui és el seu públic objectiu, no sabrà quina estratègia de màrqueting utilitzar per arribar a ell. Per això, la nostra agència duu a terme un estudi de mercat per a saber quines són les preferències dels consumidors entre productes similars, les seves motivacions de compra, les seves expectatives, etc. buscant com a resultat trobar un públic objectiu concret.
Fins i tot les empreses més tradicionals comencen a pujar-se al tren del posicionament web. Cada vegada és més evident que una bona posició a Google equival a un major nombre de trànsit i vendes. I, poc a poc, comencen a veure el SEO, no com una despesa, sinó com una inversió. Per tant, si vols posar el teu negoci en les millors mans, posa’t en contacte amb Yagle, una agència de màrqueting online que ofereix als seus clients avantatges exclusius en els seus serveis SEO.